فولاد مخزنی-ورق مخزنی-اصول ساخت مخازن تحت فشار-روش ساخت مخازن تحت فشار

Wiki Article

در این این آموزش به کمک فناوری DTMF تلفن همراه و ماژول سیم کارت SIM800L، اقدام به طراحی و پیاده سازی قفل هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور می پردازیم. در حقیقت هیچ کدام از خطای پارامتر به صورت غیر قابل تشخیص باقیمانده نمانده چرا که باقیمانده های مورد نظر بصورت تهی خواهند بود. ب- طراحی اتصالات بدون در نظر گرفتن تست رادیوگرافی صورت پذیرفته باشد. به کمک این برد، بدون نیاز به هیچ قطعه جانبی، به سادگی می توان برنامه نوشته شده را ربر روی میکروکنترلر آپلود نمود. در این پروژه، برد آردویینو UNO با تشخیص تماس تلفنی، آن را برقرار می سازد. این قفل ها با دریافت سیگنال الکتریکی، عمل کرده و شفت آن ها تغییر وضعیت خواهد داد. به کمک قفل ها می توان به سادگی، درب ها، صندوق ها و سایر اشیا get more info را حفاظت نمود. تانک ضربه گیر نیاز به ترانزیستور برای درایو آن، ضرورت استفاده از مدار اسنابر دیودی(دیود فلای بک) و… راه اندازی آن را شاید کمی پیچیده کند. همانگونه که در بالا ذکر شد، این رویکرد از بردار حالت متعارف استفاده نموده و همچنین از مزیت نتایج حاصله به وسیله SE استفاده می نماید تا قابلیت انجام فرآیند تخمین پارامتر را داشته باشد.


با این حال، پردازش آفلاین را می توان یک رویکرد مکفی در جهت تخمین آن دسته از پارامترهای شاخه ای بشمار آورد که الزاما به صورت ثابت در خلال زمان باقی می مانند، همانند اندوکتا نس و کاپاسیته. ماژول کاهنده ولتاژ LM2596، یکی از کاربردی ترین ماژول ها در جهت تغذیه مورد نیاز قطعات و ماژول های مختلف است. با توجه به اینکه ماژول SIM800L دارای بازه تغذیه ۳٫۴ الی ۴٫۴ بوده و در لحظه اول راه اندازی نیاز به جریان دو آمپر دارد، ماژول کاهنده ولتاژ LM2596 برای تغذیه ماژول SIM800L، بسیار کاربردی خواهد بود. در این آموزش به کمک ماژول SIM800L، کلید فشرده شده در آن سوی خط تشخیص داده شده و در صورتیکه اعداد ارسال شده شماره رمز قفل باشند، رله فعال و قفل هوشمند باز خواهد شد. به کمک این قطعات، می توان به سادگی، با جریان بسیار ضعیف میکروکنترلرها، به وسایل و قطعاتی که جریان های بسیار بزرگ دارند، فرمان داده و آن ها را روشن و یا خاموش نمود. چیلرهای موجود در بازار همگی از ظرفیت های استانداردی برخوردارند ولی باز هم شما در زمان خرید چیلر برای پروژه خود، باید ظرفیت آنها را بسنجید و شرایط واقعی و محیطی خود را مد نظر قرار دهید.


با وجود آنکه از نقطه نظر تئوریکی، پارامترهای کلیه شاخه های شبکه، در صورتی که سری درازی از تصاویر لحظه ای اندازه گیری حشو کامل موجود باشند، قابل تخمین خواهد بود، در عمل این مورد غالبا محقق نخواهد شد. رویت پذیری پارامترها مشخص کننده شاخه خاصی، منوط به طبیعت اندازه گیری ها در مجموعه مجاور، می باشند. جهت شروع کار، مجموعه مکفی و بزرگی از حالات متفاوت شبکه از طریق درون یابی مناسب یک منحنی بار 24 ساعته نوعی ایجاد می شود. در طرف گیرنده، با رمزگشایی از داده دریافتی، کلید فشرده شده تشخیص داده خواهد شد. پیشتر در آموزشی در رابطه با قفل RFID همکارم پروژه کاملی را شرح داده که با کلیک بر روی این لینک می توانید آموزش آن را دنبال کنید. در این پروژه اقدام به باز و یا بستن قفل هوشمند با DTMF توسط همین ماژول میکنیم. از این فلنج ها زمانی استفاده میشود که برای سیستم از دو فلنج با سطح صاف استفاده میشود و یا اتصالات آبی که به وسیله ریخته گری ساخته شده اند.


قفل ها یکی از قدیمی ترین و پرکاربردرتین ابزارها جهت کنترل تردد به شمار می روند. از مهم ترین فاکتورها در طراحی این تجهیزات، جنس بدنه مخزن می باشد که باید متناسب با میزان فشار وارد شده از سیال درون آن و همچنین ضربه و فشارهای خارجی انتخاب شود. این فلنجها به دلیل نداشتن جایی برای قرارگیری گسکت یا واشر بر روی بدنه و استفاده از فلزهایی با کیفیت پایین در ساخت این فلنجها، قیمت ارزانی دارند. معمولا از چرخه NH3-H20 آب/آمونیاک یا چرخه LiBr لیتیوم/بروماید استفاده می کنند. این فشار در مورد بخار باید حداقل 5% بالاتر از فشار کاری دیگ یاشد. اولین طراحی مستند مخازن تحت فشار در سال 1495 در کتاب لئوناردو داوینچی به نام Codex Madrid I توضیح داده شد که در آن ظروف هوای تحت فشار برای بلند کردن وزنه های سنگین در زیر آب تئوری شد. به عنوان مثال، در این آموزش، کنترل پیامکی رله به کمک این ماژول شرح داده شده است.


در این پروژه از این تکنولوژی جهت فعال و یا غیر فعال سازی رله متصل به قفل، از طریق ارسال عدد رمز در حین تماس تلفنی بهره خواهیم برد. پس از این مرحله، در صورتیکه کلیدهای ارسالی در ۴ رقم با شماره رمز از پیش تعیین شده یکسان باشند، به رله فرمان باز شدن قفل صادر می گردد. کشور هایی مانند چین ، ژاپن و استرالیا نمونه هایی از وارد کنندگان سنگین نفت هستند و در نتیجه آنها ذخایر عظیم دلار آمریکا را در بانک های مرکزی خود نگه می دارند. تراکم پذيري نزديك به صفر آب و همچنين صلب بودن خطوط لوله پر از آب، يک سيستم غير قابل ارتجاع را به وجود مي آورد. مثالی که میتوان از این مورد بیان کرد، اتصال بین موتور و گیربکس در خودرو است. اما ماژول رله، با قرار دادن تمام قطعات مورد نیاز، راه اندازی این ابزار مهم و حیاتی را بسیار ساده می نماید.

Report this wiki page